مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-06حوادث

آتش بزرگترین تهدید برای بافت و بناهای تاریخی است


رییس سازمان آتش نشانی شیراز، حریق را بزرگترین و مهمترین تهدید برای بافت و بناهای تاریخی در شیراز دانست و گفت: از دست دادن هر سبک و بافت تاریخی دارای ارزش غیر قابل بازگشت است.

- لذا باید خطرات و ریسک های بزرگ نظیر احتمال وقوع حریق را با استفاده از روش های مدیریتی و کنترلی به حداقل ممکن کاهش داد.

محمدهادی قانع یکشنبه 17 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت های اساسی سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص بافت تاریخی، محافظت در برابر از دست دادن آثار و آسیب های ناشی از حریق است از این رو سازمان آتش نشانی شیراز طی سه سال گذشته تاکنون درابعاد مختلف به ارتقای ایمنی بافت تاریخی پرداخته و در تلاش است با استفاده از راهبردهای همه جانبه ایمنی در برابر حوادث، ریسک حریق را در ساختارهای تاریخی به کمترین میزان خود کاهش دهد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز همچنین با اشاره به اولین اقدام سازمان آتش نشانی و نصب شیرهای هیدرانت در بافت تاریخی، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تردد خودروهای عملیاتی در برخی نقاط بافت تاریخی، تعداد 108 شیرهیدرانت فعال در این منطقه نصب، 20 شیر هیدرانت ایستاده در حال جای گذاری و نصب 40 دستگاه شیر هیدرانت دفنی در دستور کار قرار گرفته تا بتوان در کمترین زمان ممکن بهترین بهره برداری را داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بزرگترین تهدید برای بافت و بناهای تاریخی است

آتش بزرگترین تهدید برای بافت و بناهای تاریخی است