مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 13:122022-02-06حوادث

نگهداری غیرمجاز اشیای تاریخی در سمنان/ متهم محکوم شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، یدالله یحیی پور، مسؤول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ظهر امروز به خبرنگاران گفت: فردی، به نگهداری غیرمجاز پنج قلم شی ء تاریخی و فرهنگی شامل کوزه خاکستری، آویز استوانه ای، بخشی از دستبند و .

در منزل خود اقدام کرده بود که توسط مأموران انتظامی کشف و ضبط شد.

وی افزود: پرونده در دادگاه کیفری دو شهرستان سمنان مورد رسیدگی قرار گرفت و دادگاه با توجه به نظریه کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر تاریخی و فرهنگی بودن اشیای مکشوفه، حکم به ضبط اشیا به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داد و اشیای تاریخی هم اکنون در تصرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان است.

یحیی پور اضافه کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه خرید و فروش و نگهداری اموال تاریخی حاصل از حفاری غیرمجاز ممنوع بوده و خریدار و فروشنده علاوه بر ضبط اموال تاریخی به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم می شوند.

مسؤول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: چنانچه هر کس اموال تاریخی- فرهنگی موضوع این ماده را حسب تصادف به دست آورد و طبق مقررات میراث فرهنگی کشور نسبت به تحویل آن اقدام نکند به ضبط اموال مکشوفه محکوم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری غیرمجاز اشیای تاریخی در سمنان/ متهم محکوم شد

نگهداری غیرمجاز اشیای تاریخی در سمنان/ متهم محکوم شد