مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 14:372022-02-06سياسي

لزوم ورود انجمن های علمی به سیاست گذاری در دیپلماسی آب


کارشناسان در یک نشست علمی بر بر لزوم مشارکت انجمن های علمی با تیم های مذاکرات آبی برای تقویت بخش سیاستگذاری آب تأکید کردند.

- ، اولین نشست هم اندیشی انجمن علمی هیدروپلیتیک ایران با سخنرانی پروفسور آنتونی تورتون استاد دانشگاه فری استیت آفریقای جنوبی و محمدرضا شهبازبگیان رییس انجمن هیدرپلیتیک ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در روز چهارشنبه 13 بهمن ماه برگزار شد.

پروفسور تورتون مهمترین وظیفه انجمن هیدروپلیتیک ایران را تقویت علمی و تخصصی و حمایت از تیم های مذاکرات آبی برای تقویت بخش سیاستگذاری آب در این تیم ها دانسته و بر لزوم بین رشته ای بودن فعالیت های این انجمن تاکید نمود.

وی آب را به عنوان نفت در آینده خاورمیانه تعبیر نموده و از همبستگی آب و امنیت و اقتصاد به عنوان مهمترین دغدغه این منطقه یاد کرد.

همچنین محمد رضا شهبازبگیان، رییس انجمن هیدروپلتیک نیز گفت: افزود با توجه به اهمیت مطالعات آبهای مرزی در سطوح ملی و بین المللی و پیچیدگی موجود در این حوزه به لحاظ ماهیت بین رشته ای این مطالعات و نبود یک مرجع تخصصی رسمی در این حوزه، جامعه آکادمیک متشکل از رشته های مختلف علمی همچون مهندسی منابع آب، روابط بین الملل، جغرافیا، و مهندسی عمران آب به ضرورت تاسیس یک مرجع علمی و تخصصی در قالب یک انجمن علمی با ماهیت بین رشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ورود انجمن های علمی به سیاست گذاری در دیپلماسی آب

لزوم ورود انجمن های علمی به سیاست گذاری در دیپلماسی آب