مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 16:122022-02-06پزشكي

تصور مهم نبودن سویه اُمیکرون کاملا اشتباه است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تصور اینکه سویه اُمیکرون مهم نیست کاملا اشتباه است و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

- امین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در جیرفت پیرامون سویه جدید کرونا اظهار داشت: موج ششم کرونا در جنوب کرمان جولان می دهد و مردم و تمام اقشار جامعه آگاه باشند آمار و ارقام بیماران سرپایی و بستری در روزهای اخیر نشان دهنده افزایش این ویروس جدید است.

وی ضمن توصیه به رعایت شهروندان به دستورالعمل های بهداشتی یادآور شد: سویه که اخیرا در جنوب شیوع پیدا کرده است مانند سایر نقاط کشور احتمال بسیار قوی اُمیکرون است و قدرت سرایت و انتشار آن بسیار بالاتر از سویه های گذشته است.

متخصص بیماری های داخلی بیان داشت: تعداد بیشتری از مردم درگیر این سویه خواهد شد و وقتی که تعداد بالاتری از مردم درگیر شوند آمار فوتی ها هم بالاتر خواهد رفت و تصور اینکه سویه اُمیکرون مهم نیست کاملا اشتباه است.

سعیدی گفت: توصیه جدی ما این است برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید همه افرادی که از منزل خارج می شوند، حتما از ماسک استفاده کنند و توصیه می شود که در مجامع و محل هایی که افراد زیادی رفت و آمد دارند، استفاده از ماسک باید الزامی باشد چرا که استفاده از ماسک در کاهش سرایت زایی بیماری، تاثیر بسیار زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصور مهم نبودن سویه اُمیکرون کاملا اشتباه است

تصور مهم نبودن سویه اُمیکرون کاملا اشتباه است