مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 17:072022-02-06اقتصادي

چهارمحال و بختیاری امکان توسعه 40 هزار هکتار باغ را دارد


رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 44 هزار هکتار باغ در استان وجود دارد، گفت: این استان امکان ایجاد و توسعه 40 هزار هکتار باغ را دارد.

- ، عطاالله ابراهیمی یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه کشاورزی، اظهار کرد: 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری است که از این میزان 139 هزار هکتار تحت کشت است.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصول کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود، تصریح کرد: کشت در 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت آیش است.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به 44 هزار هکتار باغ در استان، عنوان کرد: ازن استان امکان افزایش و توسعه باغات به میزان 40 هزار هکتار را دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری 40 درصد از خوراک آبزیان کشور را تأمین می کتد، ادامه داد: زنجیره تولید شیلات در استان تکمیل شده است.

وی به وجود هشت هزار گونه گیاه دارویی در کشور شناسایی شده است، افزود: هزار و 400 گونه گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری این استان ظرفیت تبدیل به قطب تولید گیاهان دارویی را دارد، گفت: این استان نقش بسزایی در تولیدات دامی کشور را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری امکان توسعه 40 هزار هکتار باغ را دارد

چهارمحال و بختیاری امکان توسعه 40 هزار هکتار باغ را دارد