مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 20:572022-02-06سياسي

آیا در دوره پهلوی قضات از جایی دستور نمی گرفتند؟


بارها در برخی صفحات مختص «تاریخ معاصر» در فضای مجازی دیده شده است که عده ای از استقلال «دستگاه قضا» در دوره پهلوی سخن گفته اند.

- ، بارها در برخی صفحات مختص تاریخ معاصر در فضای مجازی دیده شده است که عده ای از استقلال دستگاه قضا در دوره پهلوی سخن گفته و سرکوفت آن را به جمهوری اسلامی زده اند، در این زمینه می شود به منابع منتشر شده در دوره پهلوی بخصوص جراید آن روزها مراجعه کرده و مشخص نمود که دستگاه قضا در آن برهه تا چه اندازه مستقل بوده است؟! مجله خواندنی ها در شماره 10 فروردین 1342 با اشاره به مستقل نبودن دستگاه قضا نوشته بود: بعد از شهریور 1320 دستبرد به دادگستری و قوانین آن و تشکیل انواع محاکم اختصاصی شروع و از قوه قضاییه ما فقط مجسمه عدالت و ترازوی عدل آن در سر در کاخ دادگستری و تعداد قلیلی قضات شریف و شجاع(ولی خلع سلاح شده) باقی مانده و از دیوان عدالت عظمی جز وزارت جلیله دادگستری مترادف با وزارت جلیله پست و تلگراف! اثری دیده نمی شود.

آیا ممکن است به این هیئت حاکمه یا بهتر قوه مجریه بگوییم حال که از قوه مقننه اثری نیست اقلا بگذارید این محاکم و چند نفر قاضی زیر بار نرو و آنچه از قوه قضاییه باقی مانده است به قطع و فصل امور مردم و دعاوی بین آنان بپردازند؟ نویسنده افزوده بود : چرا عده ای به جرم صدور چک بلا محل در زندان مانده و عده دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا در دوره پهلوی قضات از جایی دستور نمی گرفتند؟

آیا در دوره پهلوی قضات از جایی دستور نمی گرفتند؟