مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 12:022022-02-07اقتصادي

هشدار کاهش ذخایر خونی مازندران


مدیرکل انتقال خون استان مازندران با اشاره به خیز سویه اُمیکرون و ورود به پیک ششم کرونا در مورد کاهش ذخایر خون هشدار داد و اعلام کرد: مراکز اهدای خون مازندران در چند روز اخیر با کاهش مراجعه مردم روبرو شده است.

- ذوالفقار تقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در فصل سرما حضور مردم در مراکز اهدای خون کم رنگ تر می شود و میزان اهدای خون نیز کاهش می یابد اظهار کرد: در نظر داشته باشید که نیاز به خون و فرآورده های خونی یک امری ضروری و مستمر است و نیز مدت زمان نگهداری آن محدود است.

وی خواستار مشارکت همه افراد واجد شرایط اهدای خون برای ترمیم ذخایر خونی استان شد و خاطرنشان کرد: کلیه تجهیزات و وسایل مورد استفاده در فرآیند اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یکبار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت 100 درصدی رعایت می شود بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در مورد ابتلا به کرونا نیست.

تقوی همچنین به میزان مراجعه و اهدای خون مردم نوعدوست مازندران در 10 ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در طی این مدت 129 هزار و 102 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد 106 هزار و 490 نفر موفق به اهدای خون شدند؛ از این میزان اهدای خون، تعداد 11 هزار و 247 نفر اهداکنندگان بار اولی، 64 هزار و 137 نفر اهداکنندگان مستمر خون و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کاهش ذخایر خونی مازندران

هشدار کاهش ذخایر خونی مازندران