مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 12:072022-02-07اقتصادي

زباله های تان را در مشهد آنلاین بازیافت کنید


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر در مشهد نرم افزارهای اکو، بهروب و بازیست در زمینه حمایت از محیط زیست، ارتقای فرهنگ تفکیک زباله و جمع آوری و بازیافت زباله خشک فعال است.

- ابوالفضل کریمیان، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مشهد بعد از شهر تهران بیشترین میزان تولید زباله در کشور را دارد.

در شهر مشهد به صورت میانگین روزانه 2000 هزار تن زباله تولید می شود که از این میزان 10 تا 15 درصد آن پسماند خشک است و مابقی پسماندهای شهر مشهد را مواد آلی یعنی پسماند تر تشکیل می دهد که قابل بازیافت نیست.

وی در خصوص تفاوت زباله خشک و تر گفت: زباله یا پسماند تر شامل مواد آلی مانند پوست میوه، پوست سبزیجات، تفاله چای، پسماندهای غذایی و.

می شود اما پسماند خشک پسماندی است که تر بودن را در جنس خود ندارد و قابل بازیافت است؛ مثل کاغذ، کارتن، پلاستیک، ظروف آب معدنی، انواع فلزات و.

.

پسماند خشک فسادپذیر نیست و عموما قابلیت بازیافت دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد و سازمان مدیریت پسماند به منظور تفکیک زباله از مبدا اقدامات متفاوتی انجام داده، گفت: روش های مختلفی در خصوص جمع آوری پسماند خشک شهروندان در مبدا وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله های تان را در مشهد آنلاین بازیافت کنید

زباله های تان را در مشهد آنلاین بازیافت کنید