مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 12:272022-02-07پزشكي

کرونا در مبتلایان به اختلالات تنفسی خواب شدیدتر است


افرادی که بی خوابی دارند، خودسرانه و بدون اجازه پزشک میزان مصرف داروهای خود را افزایش می دهند در حالی که باید به دنبال درمان بی خوابی باشند.

- دبیر انجمن پیشگیری و درمان اختلالات خواب گفت: علایم کرونا در افرادی که به اختلالات تنفسی خواب مبتلا هستند، شدیدتر است و می تواند منجر به سکته های قلبی و مغزی شود.

خسرو صادق نیت در گفت و گو با ایرنا افزود: اختلالات خواب بویژه خروپف و مشکلات قطع نفس از شایع ترین بیماری هایی است که می تواند باعث بروز بیماری های قلبی، چاقی، فشار خون بالا و دیابت شود.

وی اظهار داشت: افرادی که به اختلالات خواب و بی خوابی دچار هستند، مطالعات نشان داده که علایم ابتلا به کرونا در آنها شدیدتر است و می تواند باعث بروز عارضه خطرناک تری در آنها شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: افرادی که دچار اختلالات خواب هستند باید برای درمان آن به فلوشیب های طب خواب و کلینیک های درمان خواب مراجعه کنند چون این بیماری باعث افزایش چاقی نیز می شود.

صادق نیت با بیان اینکه 10 درصد افراد جامعه دچار بی خوابی هستند، ادامه داد: خواب یک ضرورت برای سلامت بدن است و بیداری بیش از حد خواب طبیعی را مختل کرده و افراد باید هفت تا 9 ساعت خواب مناسب بدون خروپف و مشکلات قطع نفس داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در مبتلایان به اختلالات تنفسی خواب شدیدتر است

کرونا در مبتلایان به اختلالات تنفسی خواب شدیدتر است