مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 12:322022-02-07اقتصادي

کاهش 23 درصدی میانگین بارش در استان اردبیل


مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: میانگین بارش در استان اردبیل نسبت به سال آبی قبل 23 درصد کاهش دارد و بارش های اخیر در استان تنها بخشی از کاهش منابع آبی سال جاری را جبران کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، نبی اله پاسبان عیسی لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین بارش استان تا هفدهم بهمن ماه در سال آبی جاری 114 میلیمتر بوده که در مقایسه با سـال آبی قبل(147 میلیمتر) و بلندمدت(131 میلیمتر) به ترتیب دارای 23 و 14 درصد کاهش است.

وی افزود: تا قبل از شروع بارش های برف اخیر، میانگین بارش استان 70 میلیمتر بود که در مقایسه با رقم متناظر سال قبل(129 میلیمتر) و بلندمدت(110 میلیمتر) به ترتیب دارای 46 و 37 درصد کاهش بوده که خوشبختانه با بارش های انجام گرفته مقدار زیادی از کاهش مذکور جبران شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: از ابتدای سال آبی و در ماه های مهر، آبان، آذر و 17 روز بهمن میانگین بارش ها نسبت به سال قبل و بلندمدت کاهشی بوده که بیشترین کاهش مربوط به ماه ابتدایی سال آبی یعنی مهرماه با حدود 74 درصد کاهش نسبت به سال قبل و 66 در صد کاهش نسبت به بلندمدت است.

افزایش 244 درصدی بارش ها در دی ماه سال جاری مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد: تنها در دی ماه و به سبب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 23 درصدی میانگین بارش در استان اردبیل

کاهش 23 درصدی میانگین بارش در استان اردبیل