مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 14:572022-02-07سياسي

اسلام دین آخرت است اما برای سیاست و حکومت هم حرف دارد


این که نظام اسلامی در ایران با چه هدفی و بنا برچه اساسی بعد از پیروزی انقلاب 57 مستقر شد، ما را با بایسته هایی آشنا می کند که باید در رابطه با اصول نظام دینی در نظر گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، جمهوری اسلامی با پیروزی نهضت مبارزه سال 57 با هدف برپایی و استقرار نظام اسلامی روی کار آمد.

هر نظام و حاکمیت سیاسی، اساس و مبنای خود را داراست که در این بین فهم اساسِ نظام اسلامی و بُن مایه ای که این نوع نظام را از سایر انواع حاکمیت ها متمایز می کند، به ما تصوری صحیح از حاکمیت اسلامی و تلاش برای رسیدن به مطلوب خویش ارائه می دهد.

اطاعت از خدا ؛ اساس نظام اسلامی است در این مختصر، عزم را بر آن جزم کرده ایم که با توجه به بخشی از منویّات حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب و مفسّر اندیشه امام و نهضت اسلامی، نیم نگاهی به حقیقت نظام اسلامی و اندیشه سیاسی آن بیندازیم.

رهبری در یک نگاه کلی، نظام اسلامی را این طور تعریف می کنند: اساس نظام اسلامی بر اطاعت از خداوند است؛ این آن مایِز اصلی است؛ اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول ، ان کنتم تحبّون اللَّه فاتّبعونی یحببکم اللَّه .

بنابراین اساس نظام اسلامی، اطاعت از خدای متعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلام دین آخرت است اما برای سیاست و حکومت هم حرف دارد

اسلام دین آخرت است اما برای سیاست و حکومت هم حرف دارد