مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 15:122022-02-07سياسي

گمانه زنی ها در مورد رهبر آینده ترکمنستان؛ آیا «سردار» جایگزین پدر می شود؟


طبق برخی گمانه زنی ها، در نشست فوق العاده مجلس خلق مصلحتی و مجلس اعلای ترکمنستان در تاریخ 11 فوریه احتمالاً «سردار بردی محمداف» به عنوان رییس جمهور آینده این کشور معرفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، به دستور قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان قرار است در تاریخ 11 فوریه، مجلس خلق مصلحتی و مجلس اعلای ترکمنستان جلسه فوق العاده برگزار شود.

طبق اخبار منتشر شده از برخی رسانه های ترکمن، این نشست به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و شرکت کنندگان در آن برنامه های توسعه کشور در 30 سال آینده را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

خاطر نشان می شود تا سال 2020، مجلس خلق مصلحتی (شورای مردمی) نقش یک هیئت مشورتی را ایفا می کرد که اعضای آن مهمترین اصلاحات قانون اساسی را تصویب می کردند.

پس از اصلاح قانون اساسی و تبدیل مجلس به مجلس دو قسمتی، رییس جمهور فعلی کشور، قربانقلی بردی محمداف ، ریاست اتاق را بر عهده گرفت که این موضوع به اذعان برخی رسانه ها و مقامات، بر خلاف قانون اساسی بود.

پس از اصلاحات پارلمانی، مجلس شورای مردمی با فرمت قبلی به طور رسمی از کار افتاد اما همانطور که خبرنگاران در رسانه های ترکمنستان گزارش می دهند، با وجود این، نه تنها اعضای رسمی خلق مصلحتی بلکه بزرگان، پیشکسوتان کارگر و مادران قهرمانان نیز در این مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی ها در مورد رهبر آینده ترکمنستان؛ آیا «سردار» جایگزین پدر می شود؟

گمانه زنی ها در مورد رهبر آینده ترکمنستان؛ آیا «سردار» جایگزین پدر می شود؟