مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 15:322022-02-07اقتصادي

اولین شهرک خصوصی در حوزه صنعت لاستیک در خراسان جنوبی ایجاد می شود


مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی از ایجاد اولین شهرک خصوصی در حوزه لاستیک و آغاز عملیات اجرایی آن به زودی در خراسان جنوبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی پارسا ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: سال 56 تنها دو شهرک و ناحیه صنعتی داشتیم که علت اصلی آن توجه رژیم گذشته به واردات بود و تعداد واحدهای صنعتی قبل از انقلاب هم کمتر از انگشتان دست بود.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب منابع معدنی استخراج می شد ولی کسی به دنبال تکمیل زنجیره تولید در صنایع نبود اما بعد از انقلاب شهرک ها و نواحی صنعتی و زیرساخت های مورد نیاز توسعه و مشوق های برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شد و صنایع معدنی از رشد قابل توجهی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه 10 درصد مساحت کشور را داریم ولی سهم ما یک درصد از تولید و اشتغال است که خیلی کم است، تصریح کرد: این در حالی است که 39 میلیارد تن ذخیره معدنی در استان داریم و 67 درصد صنایع استان در شرایط فعلی صنایع معدنی هستند.

پارسا با اشاره به ایجاد صنایع مادر تخصصی مانند فولاد و سیمان گفت: با گذشت زمان صنایع پایین دستی آنها در نقاط مختلف استان ایجاد می شود که در این راستا صندوق های حمایت از سرمایه گذاری تشکیل و با هدف توسعه سرمایه گذاری 10 سوله کارگاهی اجاره به شرط تملیک در حال احداث است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین شهرک خصوصی در حوزه صنعت لاستیک در خراسان جنوبی ایجاد می شود

اولین شهرک خصوصی در حوزه صنعت لاستیک در خراسان جنوبی ایجاد می شود