مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 19:022022-02-07اقتصادي

پویش مردمی بذرکاری در ورامین/ 50 هکتار از مراتع بذرکاری زیر کشت می رود


علی اصغر سپه وند رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک در گفت وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان اینکه امسال چهارمین سال برگزاری پویش مردمی بذرکاری در استان تهران است، اظهار کرد: در این پویش در مساحتی حدود 50 هکتار از مراتع سیاه کوه ورامین که باحضور اقشار مختلف مردم، سمن ها و مسؤولین شهرستان تحت پوشش بذرکاری و احداث سامانه های هلالی آبگیر به منظور جذب نزولات با گونه درمنی دشتی زیر کشت می رود.

وی گفت: هدف از اجرای این پویش؛ بحث فرهنگ سازی، احیای مراتع و انس با طبیعت است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک خاطرنشان کرد: این حرکت یک حرکت مردمی است که با مشارکت سازمان های مردم نهاد انجام می گیرد و اعتبار خاصی برای کار در نظرگرفته نشده و ندارد.

سپه وند بیان کرد: بذرها از مراتع خود شهرستان جمع آوری شده که در اینجا هم مشارکت مردمی بوده و حدود 50 کیلوگرم بذر آماده شده که در 50 هکتار از این اراضی کشت می شود.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در حفاظت و احیا مراتع بسیار حائز اهمیت است و نیاز است با اجرای چنین برنامه هایی مردم با اهمیت مراتع آشنا شوند و مراتعی که متعلق به مردم است مشارکت داشته باشند که قطعا بدون مشارکت مردم اجرای چنین طرح هایی امکان پذیر نیست و نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش مردمی بذرکاری در ورامین/ 50 هکتار از مراتع بذرکاری زیر کشت می رود

پویش مردمی بذرکاری در ورامین/ 50 هکتار از مراتع بذرکاری زیر کشت می رود