مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 08:172022-02-08پزشكي

هنوز به قله موج ششم نرسیده ایم


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار واکسیناسیون راهی مطمئن برای عبور از این موج است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز قزوین، دکتر عبدالله دیدبان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: 68 درصد از جمعیت استان هنوز به قله موج ششم نرسیده ایمشیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند که از میانگین کشوری بسیار پایین تر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بر تزریق دز سوم تاکید کرد و افزود: امیکرون می تواند به طوفانی تبدیل شود که می تواند بسیار آسیب زا باشد؛ ما همواره به رعایت شیوه نامه ها و فاصله گذاری اجتماعی توصیه کرده ایم.

دیدبان از آخرین وضعیت تزریق واکسن در استان گفت: حدود 65 هزار نفر از هم استانی ها، تقریبا 4درصد از جمعیت استان، هیچ واکسنی دریافت نکرده اند؛ 40 تا 45 درصد بیماران بستری ما از همین افراد واکسن نزده هستند.

با توجه به همین آمار می توان نتیجه گرفت که اگر هیچ گونه واکسیناسیونی در استان انجام نمی شد بیش از 30 هزار بیماری بستری داشتیم؛ چیزی بیش از 30 برابر ظرفیت سیستم بهداشت و درمان در استان که از توان پاسخگویی همکاران ما خارج بود.

دکتر دیدبان همچنین اضافه کرد: 85 درصد از بیماران بستری واکسیناسیونشان ناقص است؛ یعنی یا یک دوز زدند یا دو دوز زدند که بیش از 3 ماه از تزریقش گذشته است؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز به قله موج ششم نرسیده ایم

هنوز به قله موج ششم نرسیده ایم