مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:222022-02-08اقتصادي

نیمی از مازندرانی ها نوبت سوم واکسن را دریافت نکرده اند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون 45 درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن در مازندران به تزریق دُز یادآور اقدام کردند و با این اعداد و ارقام به هیچ عنوان نمی توان به جنگ اُمیکرون رفت.

- قاسم اویس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندران حدود 25 درصد از میزان هدف گذاری واکسیناسیون دُز سوم فاصله دارد و هم اکنون حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند.

اویس گفت: برخلاف استقبال از دُز اول و دوم واکسن کرونا، مردم رغبت چندانی به دُز سوم کرونا نشان ندادند و در صورتی که در هفته های آینده میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مازندران به 80 درصد نرسد، موج ششم کرونا می تواند همانند موج پنجم کرونا تمام بیمارستان های استان را درگیر و مملو از بیماران کرونایی کند.

وی با توجه به افزایش بستری کودکان زیر 12 سال، بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و گفت: مازندران حدود 111 هزار نفر کودک بین 9 تا 12 سال دارد که در حال حاضر تنها 15 درصد این گروه واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان نتیجه واکسن گریزی و همچنین عادی انگاری است که در صورت ادامه این روند احتمال دارد مازندران یکپارچه قرمز شود و محدودیت های کرونایی نیز افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از مازندرانی ها نوبت سوم واکسن را دریافت نکرده اند

نیمی از مازندرانی ها نوبت سوم واکسن را دریافت نکرده اند