مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-08اقتصادي

ایجاد 17 هزار شغل با اجرای طرح جامع شبکه های آبیاری در کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با اجرای کامل طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری در کردستان، بیش از 17 هزار شغل ایجاد و تثبیت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری صبح امروز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با 2 دستور کار تغذیه گیاهی و تامین کودهای مورد نیاز و پیگیری مشکلات طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی استان برگزار شد، اظهار کرد: تغذیه گیاهان زراعی استان باید در کنار افزایش عملکرد افزایش کیفیت و میزان مواد مغذی آن مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس در آینده کیفیت محصولات کشاورزی بر قیمت خرید تضمینی آن تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به خشکسالی بی سابقه سال گذشته یادآور شد: سال زراعی گذشته میانگین عملکرد مزارع گندم استان تا 650 کیلوگرم کاهش یافت در حالی که برخی کشاورزان در همان شرایط آب و هوایی با اجرای کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب مزارع  دیم توانستند نزدیک به  2 تن گندم برداشت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: تامین و توزیع کود در سال زراعی جاری نسبت به 2 سال گذشته مناسب تر بوده و تاکنون 78 درصد سهمه کودی استان جذب و در بین کشاورزان توزیع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 17 هزار شغل با اجرای طرح جامع شبکه های آبیاری در کردستان

ایجاد 17 هزار شغل با اجرای طرح جامع شبکه های آبیاری در کردستان