مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 10:572022-02-08اقتصادي

آمار عجیب ازدواج مجدد دهه هفتادی ها و هشتادی ها!


بر اساس گزارش منتشر شده بهزیستی، ازدواج مجدد در ایران رشد چشمگیری پیدا کرده و دهه هفتادی ها و هشتادی ها بیشترین آمار طلاق و ازدواج مجدد را به نام خود ثبت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از عصرایران، در بخشی از این گزارش می خوانیم: * ازدواج مجدد در ایران رشد چشمگیری پیدا کرده و در 6 سال، رشد 17 درصدی داشته است.

اطلاعات منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد در سال 1392، 5 درصد از کل ازدواج های ثبت شده، برای بار دوم یا سوم بوده اند که این رقم در سال 1398، 22 درصد افزایش یافته است.

در سال 1398، 17.

1 درصد از ازدواج های مردان مربوط به آنانی بوده که دست کم برای بار دوم ازدواج کرده اند.

این سهم درباره زنان هم برابر با 15.

4 درصد از ازدواج هاست.

* در آمار ثبت احوال نکته های جالب دیگری هم دیده می شود؛ مانند اینکه سهم مردانی که قبلا هرگز ازدواج نکرده بودند و برای نخستین بار با یک زن مطلقه، ازدواج می کنند از یک درصد در سال 92 به حدود 5 درصد در سال 98 رسیده است.

استان های مختلف در این سهم الگوی متفاوتی دارند و بیشترین ازدواج مجدد مردان و زنان به این شکل مربوط به البرز و تهران است.

* همچنین طبق آمار ثبت احوال در سال 98، حدود 8 درصد طلاق ها برای ازدواج دوم و بیشتر است که در استان های بوشهر، هرمزگان پررنگ تر از سایر استان ها دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار عجیب ازدواج مجدد دهه هفتادی ها و هشتادی ها!

آمار عجیب ازدواج مجدد دهه هفتادی ها و هشتادی ها!