مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 11:422022-02-08فرهنگي

ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و معرفی هویت تاریخی گیلان


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با تاکید بر معرفی هویت تاریخی استان، گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی وظیفه مسئولان و متولیان است.

- ، کیمیا تنهایی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح موزه تخصصی رشتی دوزی با بیان اینکه بسیاری از اماکن تاریخی و موزه های گیلان برای مردم ناشناخته است، اظهار کرد: باید برای معرفی بناهای تاریخی و ظرفیت های غنی این بخش به مردم فرهنگ سازی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه هویت تاریخی استان از طریق محصولات هنرمندان نمایش داده می شود، افزود: باید غنای فرهنگی و تاریخی استان گیلان را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدمت رشتی دوزی به 550 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد، ادامه داد: امیدواریم رسانه ها آنطور که شایسته است برای معرفی این میراث تاریخی کوشا باشند.

تنهایی با بیان اینکه اگر جوانان در داخل کشور به درستی حمایت شوند مهاجرت نمی کنند، بیان کرد: اگر جوانان نخبه و تحصیل کرده حمایت شده و به هویت تاریخی خود واقف باشند مهاجرت نمی کنند.

وی با بیان اینکه دولت فعلی در عمل نشان داده است که قصد کار کردن و حمایت از مردم را دارد، عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم که تا حد امکان از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و معرفی هویت تاریخی گیلان

ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و معرفی هویت تاریخی گیلان