سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 12:322022-02-08دانش

مشارکت پژوهشگر دانشگاه صنعتی اصفهان در کشف سیاهچاله جدید در کهکشان راه شیری

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه صنعتی شریف و در قالب یک طرح بین المللی توانست سیاهچاله ای در کهکشان راه شیری کشف کند.

- عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در پروژه ای با حضور پژوهشگران 50 موسسه علمی و دانشگاه بین المللی، در کشف سیاهچاله جدید در کهکشان راه شیری مشارکت کرد.

این پژوهش به همت صدیقه سجادیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و سهراب راهور استاد دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته است و عصر جدیدی از تحقیقات کیهان شناسی پیش روی بشر قرار داده است.

این پزوهش با روش اخترسنجی و ریزهمگرایی گرانشی انجام شده که از تقویت نور ستاره های پس زمینه، وجود اجرام سنگین کشف می شود.

این پژوهش در یک طرح بین المللی با مشارکت 50 موسسه تحقیقاتی از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی جهان انجام شده است.

صدیقه سجادیان، استادیار گروه نجوم و اخترفیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان است که در این طرح داده های تلسکوپ دانمارک را تحلیل کرده است.

مشارکت پژوهشگر دانشگاه صنعتی اصفهان در کشف سیاهچاله جدید در کهکشان راه شیری