مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 12:422022-02-08اجتماعي

حفاظت از ساختمان های دارای اسکلت فلزی در برابر حریق ممکن شد


یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پوششی برای ساختمان های فلزی شده که رسیدن به دمای بحرانی را به تعویق می اندازد.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد امیر کریمی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پوشش مقاوم در برابر حریق این شرکت از خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: این محصول در حین اجرا و پس از خشک شدن غیر آتش زا بوده و کاملاً عاری از آزبست است.

وی افزود: پوشش مقاوم در برابر حریق محصولی تک جزیی و سیمان پایه است که برای محافظت در مقابل حریق سازه های فلزی و حریق سلولزی طراحی شده و دارای دانسیته کمی بوده است.

کریمی خاطر نشان کرد: این محصول برای محافظت حریق غیرفعال استفاده می شود، زمانی که اسکلت فلزی به دمای 550 درجه برسد سازه مقاومت فشاری و کششی خود را از دست می دهد و ساختمان فرو می ریزد، این محصول باعث می شود مدت زمان رسیدن دمای سازه فلزی به دمای بحرانی بین یک الی چهار ساعت به تعویق بیفتد که از این حیث باعث کمک به آتش نشان ها می شود.

وی با بیان اینکه این محصول در حجم وسیع تولید می شود، ممکن است یک ساختمان متوسط نیاز به 100 تن از این محصول داشته باشد تا قبل از تولید داخل این پوشش تماماً وارداتی بوداما محصول داخلی توانسته صرفه جویی ارزی بالایی به همراه داشته باشد، گفت: در حال حاضر در این شرکت 60 نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از ساختمان های دارای اسکلت فلزی در برابر حریق ممکن شد

حفاظت از ساختمان های دارای اسکلت فلزی در برابر حریق ممکن شد