مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 12:472022-02-08سياسي

لزوم گسترش تبادلات فرهنگی با کشورهای اسپانیایی زبان


مقامات فرهنگی ایران و اسپانیا در مراسم رونمایی از کتاب دیوان گزیده اشعار روبن داریو بر لزوم گسترش تبادلات فرهنگی ایران و اسپانیا تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در راستای اجرای تفاهمنامه منعقده بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت جمهوری نیکاراگوئه به منظور تقویت روابط فرهنگی دو کشور نشست ادبی به مناسبت صد و ششمین سالگرد درگذشت روبن داریو، شاهزاده شعر و ادب اسپانیایی با همکاری مؤسسه بین المللی الهدی در حسینیه الزهرا (س) این سازمان، برگزار شد.

ای ساک لنین براوو، سفیر جمهوری نیکاراگوئه در تهران در سخنرانی خود در آغاز این مراسم، گفت: روبن داریو، شاعر نیکاراگوئه ای، اسطوره ادبیات و شاهزاده شعر و ادب اسپانیایی، روزنامه نگار و عضو هیأت دیپلماتیک نیکاراگوئه در اروپا بود.

او دارای مهارت های ادبی بود و هر آنچه را که لمس می کرد، به شعر تبدیل می شد.

وی افزود: امروز ما در این نشست گردهم آمدیم تا از طریق شعر، پیوندهای فرهنگی برادرانه بین مردم ایران و نیکاراگوئه را جشن بگیریم.

فرهنگ؛ مؤلفه پیوند دهنده میان کشورها جمال کامیاب، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی اروپا آمریکا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست گفت: همواره در طول تاریخ، فراز و فرودهای اقتصادی، سیاسی و نظامی و چالش هایی بین کشورها وجود داشته، اما آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم گسترش تبادلات فرهنگی با کشورهای اسپانیایی زبان

لزوم گسترش تبادلات فرهنگی با کشورهای اسپانیایی زبان