مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 13:322022-02-08اجتماعي

سایه شوم مافیای شن و ماسه بر رودخانه سفیدرود


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: متاسفانه به دلیل کم توجهی سازمانهای متولی مافیای شن و ماسه در سطح منطقه رودخانه سفیدرود به وجود آمده است.

- رامین حسین زاده در جمع خبرنگاران گفت: رودخانه سفید رود به عنوان یکی از شاهرگ های حیاتی منطقه و به عنوان بزرگترین زیستگاه ماهیان خاویاری و استخوانی در فصل زادآوری است و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست جزو مناطق حفاظت شده است.

وی افزود: برداشت غیر مجاز و غیر اصولی از حاشیه و بستر این رودخانه باعث نابودی زیستگاه زیستمندان و آبزیان می شود ضمن اینکه برهم خوردن ساختار طبیعی رودخانه توسط انسان باعث بروز خسارات فراوان در فصول سیلابی به مناطق مسکونی، زیستگاه حیات وحش و ابنیه می شود.

حسین زاده ادامه داد: طی هماهنگی های صورت گرفته متخلفین عمده برداشت شن و ماسه از رودخانه سفید رود شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: با توجه به وسعت منطقه و تداخل حوزه های قضایی با هم، طی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد تا با افزایش گشت های مشترک با سازمانهای متولی همچون صنعت، معدن و تجارت، آب منطقه ای، منابع طبیعی، امور اراضی و پاسگاه های انتظامی نسبت به اقدامات مافیایی معدود افراد متخلف در بحث برداشت های غیر مجاز مصالح رودخانه ای برخورد قاطع انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم مافیای شن و ماسه بر رودخانه سفیدرود

سایه شوم مافیای شن و ماسه بر رودخانه سفیدرود