مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 13:472022-02-08بين الملل

سناتورهای آمریکایی بایدن را تهدید کردند


گروهی از سناتورهای آمریکا به رییس جمهور این کشور درباره حصول هر گونه توافق با ایران بدون مشورت و نظر کنگره هشدار دادند.

- به نقل از رویترز، گروهی متشکل از 33 سناتور جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا به جو بایدن رییس جمهور این کشور هشدار دادند که چنانچه دولت آمریکا به کنگره اجازه بررسی و رای دادن در مورد هرگونه توافق هسته ای جدید با ایران را ندهد، آنها برای ممانعت به عمل آوردن از اجرای آن تمام تلاش خود را خواهند کرد.

سناتورهای یاد شده که همگی در نامه ای در همین رابطه که توسط تد کروز یکی از تندروترین سناتورهای جمهوری خواه و از مخالفان اصلی برجام تدوین شده است، به بایدن گفتند که از طیفی کامل از گزینه ها و اهرم های موجود استفاده خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که دولت وی به قوانین ایالات متحده حاکم بر هرگونه توافق جدید با ایران پایبند است.

آمریکا اخیراً با بازگرداندن برخی معافیت های تحریمی در قبال ایران موافقت و اعلام کرده است که این اقدامی در راستای منافع ملی واشنگتن محسوب می شود اما ایران می گوید این اقدام کافی نبوده و هدف اصلی این مذاکرات برچیدن همه تحریم ها است.

این گونه به نظر می رسد که رسانه های آمریکایی و برخی از جریانهای داخلی این کشور تلاش می کنند با تمرکز بر چنین رویکردهایی شرایط ایران در مذاکره را سخت تر نشان دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتورهای آمریکایی بایدن را تهدید کردند

سناتورهای آمریکایی بایدن را تهدید کردند