مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 14:372022-02-08بين الملل

گزارش سازمان ملل از فعالیت داعش و القاعده در افغانستان


کارشناسان سازمان ملل در گزارشی گفتند، روابط گذشته القاعده با طالبان، این ظرفیت را دارد که افغانستان را به پناهگاهی برای افراطگراها تبدیل کند و آزادی گروه های تروریستی در افغانستان در تاریخ معاصر بی سابقه است.

- کارشناسان سازمان ملل در گزارشی گفتند، روابط گذشته القاعده با طالبان، این ظرفیت را دارد که افغانستان را به پناهگاهی برای افراطگراها تبدیل کند و آزادی گروه های "تروریستی" در افغانستان در تاریخ معاصر بی سابقه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان در این گزارش مفصل همچنین گفتند، افراط گرایان مرتبط با القاعده و گروه داعش پیشروی موفقیت آمیزی در آفریقا داشته اند، بخصوص در منطقه متزلزل ساحل.

این گزارش همچنین متذکر شد که داعش در سوریه و عراق در سطح یک شورش روستایی ریشه دار به فعالیت خود ادامه می دهد؛ از 2014 تا 2017 و پیش از شکست از نیروهای عراق و ائتلاف به رهبری آمریکا، خلافت داعش بر عده زیادی از جمعیت این دو کشور حکمفرما بود.

این هیئت متخصصان همچنین با یاد کردن از اندونزی و فیلیپین به عنوان نقطه روشن جنوب شرقی آسیا گفت، این دو کشور دستاوردهای قابل توجهی در مقابله با ترویسم مرتبط با داعش و القاعده داشته و با اعلام اینکه شاید برخی توانایی های عملیاتی آن ها دست کم گرفته می شود، ابراز امی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سازمان ملل از فعالیت داعش و القاعده در افغانستان

گزارش سازمان ملل از فعالیت داعش و القاعده در افغانستان