مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 15:372022-02-08سياسي

تبیین انقلاب اسلامی و راه حل های توسعه برای استادان دانشگاه ایران


به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی ایران دوره دانش افزایی استادان با موضوع انقلاب اسلامی و راه حل های توسعه ایران در مشهد مقدس برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو دکتر جنیدی دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه در دو بخش انقلاب اسلامی و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بود، دکتر محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران طی چهار جلسه به موضوع انقلاب اسلامی و راه حل های توسعه ایران پرداخت.

دکتر کوشکی در این دوره با اشاره به موضوع نوسازی جامعه که در حوزه علوم سیاسی جزو بحث های محوری است عنوان کرد نکته اصلی در بحث نوسازی این است که جوامع چگونه حال و آینده خودشان رو می سازند با چه الگویی می سازند و وضعیت امروز جامعه محصول چه ساخت و سازهایی در گذشته است.

وی افزود: اگر قرار باشد که جامعه در آینده خودش را بازسازی و نوسازی کند چه الگوهایی و چه روش هایی وجود دارد؟ این روش در واقع بر اساس و نشانه شناسی ها سعی می کند که این جامعه را به مثابه یک بیمار قرار بدهد و بر اساس شناخت نشانه ها، تجویز ها انجام بدهد، بخشی توصیف اگر دقیق اتفاق بیفتد قسمت تجویز شدنی و ممکن است.

این استاد دانشگاه درباره توصیف عقب ماندگی جامعه ایرانی به مقطعی از تاریخ ایران اشاره کرد و افزود: در آن زمان رجال و سیاسیون کشور و نزدیکان آنها و کسانیکه با رده های بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبیین انقلاب اسلامی و راه حل های توسعه برای استادان دانشگاه ایران

تبیین انقلاب اسلامی و راه حل های توسعه برای استادان دانشگاه ایران