مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 17:322022-02-08اقتصادي

زنجان 70 هزار هکتار جنگل طبیعی دارد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: استان زنجان 70 هزار هکتار جنگل طبیعی دارد که بیشتر از گونه ارس است.

- ، خلیل آقاجانلو ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه کاداستر اراضی ملی و پرونده های رفع تداخل یکی از برنامه های محوری وزارت جهادکشاورزی است، گفت: پرونده موضوع کاداستر و اراضی ملی تا پایان سال 1401 بسته شود.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح رفع تداخل در استان زنجان، بسیاری از پرونده های ما در محاکم قضایی وجود دارد که با اجرای و پایان رفع تداخل، اختلافات به حداقل ممکن خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بحث توسعه جنگل با مشارکت مردم به صورت جنگل کاری طبیعی در استان انجام می شود و استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه جنگل کاری و فضای سبز برای اولین بار در استان زنجان استفاده می شود.

آقاجانلو تاکید کرد: اگر بخش خصوصی و مردم در این حوزه سرمایه گذاری کنند نشان دهنده آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری است که افزایش یافته است.

وی افزود: گون یکی از گونه های منحصر به فرد در دنیا است که یکی از ذخایر ژنتیکی کشور بوده و تاثیر بسیاری در کنترل فرسایش خاک دارد و برداشت آن یا فعالیت در حریم آن ممنوعیت قانونی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان 70 هزار هکتار جنگل طبیعی دارد

زنجان 70 هزار هکتار جنگل طبیعی دارد