مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 17:372022-02-08سياسي

واکسیناسیون رایگان بیش از 100 هزار رأس دام در پارس آباد


به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، بیش از 100 هزار رأس دام سبک و سنگین در پارس آباد علیه بیماری تب برفکی، به صورت رایگان واکسینه می شوند.

- حسن نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پارس آباد اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و با همکاری دام پزشکی شهرستان پارس آباد، بیش از 100 هزار رأس دام سبک و سنگین در پارس آباد علیه بیماری تب برفکی به صورت واکسینه می شوند.

وی افزود: بیماری تب برفکی از جمله واگیردارترین بیماری های دامی است که به دنبال اشاعه در یک منطقه سبب ایجاد زخم های گسترده در محوطه دهانی، پاها و روی پستان دام ها خواهد شد.

تأثیر منفی بیماری دامی بر اقتصاد دام داران فرمانده سپاه پارس آباد ادامه داد: این بیماری دامی به شدت بر اقتصاد دام داران تأثیرگذار بوده و باعث کاهش و افت تولید و همچنین تلفات در بین گله ها می شود.

نوری با بیان این که هر ساله تمامی جمعیت دامی شهرستان علیه این بیماری واکسینه می شوند، تصریح کرد: واکسیناسیون می تواند تأثیر قابل ملاحظه ای را در کاهش میزان شیوع تب مالت داشته باشد.

وی گفت: از همه دام داران درخواست می کنیم که با اکیپ های اعزامی دام پزشکی و بسیج سازندگی سپاه پارس آباد برای واکسیناسیون در سطح شهرستان حداکثر همکاری را داشته باشند که واکسیناسیون و بیمه نمودن دام ها از عوامل مؤثر در ارتقا سطح تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون رایگان بیش از 100 هزار رأس دام در پارس آباد

واکسیناسیون رایگان بیش از 100 هزار رأس دام در پارس آباد