مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 23:372022-02-08اقتصادي

زنجیره تولید گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود


مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی با اشاره به ضرورت افزایش کشت گیاهان دارویی در کشور، گفت: زنجیره تولید گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود.

- ، شاهین رستم پور شامگاه سه شنبه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه هفتم توسعه در جهت توسعه باغات در اراضی شیب دار، اظهار کرد: 500 هزار هکتار از اراضی شیب دار در کشور امکان ایجاد باغات دیمی را دارد.

وی به اجرای 100 هزار هکتار طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این مهم موجب نگه داشت آب می شود و تأثیر بسزایی در جذب بارش ها و کاهش فرسایش خاک دارد.

مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی با بیان اینکه منابع و اعتبارات اجرای توسعه باغات در اراضی شیب دار از محل اعتبارات سفرهای رییس جمهور است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط جغرافیایی ظرفیت خوبی در زمینه توسعه باغات در اراضی شیب دار را دارد.

رستم پور با اشاره به عدم بهره مندی چهارمحال و بختیاری از ظرفیت های موجود در جذب آب سبز، افزود: بارش زمستانه در این استان بالا است اما از این مهم در جهت توسعه باغداری و کشاورزی به خوبی استفاده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجیره تولید گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود

زنجیره تولید گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود