مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 07:522022-02-09اقتصادي

از تولید علوفه و نشاء محصولات گلخانه ای تا تولید لبنیات سنتی


سازمان جهادکشاورزی به منظور نشان دادن دستاوردهای چهل و سه ساله انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی استان یزد اقدام به برگزاری تور گردشگری کشاورزی یزد با حضور خبرنگاران و مسئولان جهادکشاورزی استان و شهرستان یزد کرد.

- ایسنا/یزد سازمان جهادکشاورزی به منظور نشان دادن دستاوردهای چهل و سه ساله انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی استان یزد اقدام به برگزاری تور گردشگری کشاورزی یزد با حضور خبرنگاران و مسئولان جهادکشاورزی استان و شهرستان یزد کرد.

کشاورزان یزدی از دیرباز با سخت کوشی همواره در تلاش برای عبور از محدودیت های این بخش در استان کویری یزد به ویژه مشکل کم آبی بوده اند و در سالهای اخیر با توجه به رویکرد جایگزین کشتهای کم آبخواه و پربازده از سوی جهادکشاورزی به سمت توسعه کشتهای گلخانه ای روی آورده اند به طوری که بنا به آمارهای کشوری با 2000 هکتار سطح کشتهای گلخانه ای هم اکنون جایگاه دوم کشور را در اختیار دارند.

این رویکرد با توجه به بارشهای اندک استان به اضافه تبخیر سالیانه بیش از سه متری آب در یزد مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه استان یزد را با بهره گیری از آبهای عمدتاً غیرقابل شرب در بخش کشاورزی در تولید برخی محصولات کم آبخواه در جایگاه های قابل توجهی در کشور قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تولید علوفه و نشاء محصولات گلخانه ای تا تولید لبنیات سنتی

از تولید علوفه و نشاء محصولات گلخانه ای تا تولید لبنیات سنتی