مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 08:172022-02-09اقتصادي

تولید سوخت هسته ای با هر غنایی مانند آب خوردن است


رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تولید سوخت 20 درصد برای رآکتور تهران گفت: امروز تولید سوخت با غنا های مختلف برای ما مانند آب خوردن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: نخستین گام برای اینکه بتوانیم فناوری هسته ای را در همه ابعاد زندگی مردم گسترش دهیم انجام مطالعات و برنامه ریزی برای پیشبرد تأثیرگذاری این فناوری از طریق پرتودهی محصولات کشاورزی، مواد غذایی و صنعتی است.

وی گفت: با مطالعات جامعی که با استفاده از مطالعات وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در تعامل مؤثر و فشرده انجام شد پهنه کشور به 12 منطقه برای پرتودهی تقسیم شد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: اکنون این سند، تهیه و دستور کار آن مشخص شده است و اجرای آن با به بکار گیری شرکت های دانش بنیان آغاز می شود.

وی گفت: در گام دوم، تعامل و ایجاد زمینه برای گفتگوی صنایع غذایی و کشاورزی با شرکت های دانش بنیان در زمینه ایجاد سلامت محصولات، پیشگیری از آفت زدگی و بالا بردن ظرفیت ماندگاری و انبارداری آن ها بود که منتهی به تفاهم نامه هایی در این زمینه شد.

اسلامی افزود: در گام سوم، بومی سازی تجهیزات پرتودهی را به سرعت آغاز کردیم، زیرا به دلیل تحریم ها، این تجهیزات را به ما نمی دهند بنابراین نهضتی که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سوخت هسته ای با هر غنایی مانند آب خوردن است

تولید سوخت هسته ای با هر غنایی مانند آب خوردن است