مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 09:522022-02-09اقتصادي

این شهرستان در حال فرو رفتن به دل زمین است!/ مهران را دریابید


خبرگزاری فارس - ایلام؛ الهام یوسفی نژاد: فرونشست زمین پدیده ای است که در اثر آن سطح زمین به صورت تدریجی در برخی موارد به طور ناگهانی فرو می نشیند؛ در سال های اخیر به علت عدم مدیریت صحیح مصرف از یک طرف و کاهش نزولات جوی از طرف دیگر بخش های زیادی از کشور با مشکلات کم آبی و فرونشست مواجه شده است.

  در این گزارش در نظر است با بررسی چاه های پیزومتریک و تغییرات سطح ایستایی میزان نشست در محدوده مورد مطالعه و بررسی علت ها و راهکارهای مورد نیاز ارائه شود.

  دشت مهران از جمله مناطقی است که پدیده فرونشست در آن مشکلاتی را به وجود آورده؛ دشت مهران به طور متوسط در 25 سال گذشته سالیانه حدود 70 سانتی متر افت سطح آب زیرزمینی داشته این افت باعث فشار بر لایه ها و طبقات زمین شده و حجمی معادل سد ایلام از سفره های این دشت کم شده است.

    کاهش 50 درصدی بارندگی در ایلام علی پوراحمد مدیرعامل آب منطقه ای ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه بارندگی در ایلام طی سال جاری 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است گفت: با توجه به خشکسالی های مکرر و به تبع آن کاهش فزاینده منابع آبی و از طرفی دمای بالای هوا و تبخیر شدید ناشی از آن، مدیریت و صرفه جویی در همه ابعاد مصرف امری ضروری و لازم الاجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این شهرستان در حال فرو رفتن به دل زمین است!/ مهران را دریابید

این شهرستان در حال فرو رفتن به دل زمین است!/ مهران را دریابید