مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 09:572022-02-09پزشكي

شاید شما هم به خار پاشنه دچار باشید


خارپاشنه گاهی علامتی ندارد ولی درد در کف پاشنه پا به صورت خود به خودی یا در اثر فشار آوردن ، از جمله علایم شایع خار پاشنه است.

- سیامک مرادی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با خار پاشنه، اظهار کرد: خار پاشنه پا عبارت است از به وجود آمدن یک زائده استخوانی در پاشنه پا که باعث درد و مشکل در راه رفتن می شود و این زائده استخوانی ناشی از التهاب طولانی کف پا در اثر فشار مداوم است.

وی در رابطه با علائم شایع خار پاشنه، افزود: خارپاشنه گاهی علامتی ندارد ولی درد در کف پاشنه پا به صورت خود به خودی یا در اثر فشار آوردن از جمله علایم شایع خار پاشنه است.

این متخصص در رابطه با علت بیماری خار پاشنه، تصریح کرد: وارد شدن استرس یا آسیب به بافت پاشنه پا، که منجر به التهاب و استخوانی شدن رباط های کف پا می شود.

فوق تخصص درد در رابطه با عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به خار پاشنه، گفت: دویدن ، ورزش های ایروبیک و باله، ایستادن به مدت طولانی ، چاقی، صافی کف پا، زیاد بودن قوس کف پا و الگوی ناهنجار راه رفتن، از جمله موارد افزایش دهنده خطر ابتلا به خار پاشنه است.

مرادی در رابطه با عوارض احتمالی خار پاشنه، اظهار کرد: به وجود آمدن مشکلاتی در قسمت پایین کمر یا زانو به دلیل لنگیدن مداوم ، از جمله عوارض احتمالی خار پاشنه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید شما هم به خار پاشنه دچار باشید

شاید شما هم به خار پاشنه دچار باشید