مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 10:272022-02-09اجتماعي

کبک دری نماد حیات وحش جانوری چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: گونه های جانوری موجود در این استان شامل پلنگ، خرس قهوه ای، کبک دری، کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی، - کفتار راه راه و.

است و ماهی شاخصی که در تالاب های استان وجود دارد نیز ماهی گورخری است.

شهرام احمدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص گونه های جانوری خاص موجود در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر در استان 295 گونه پرنده، 45 گونه پستاندار، 55 گونه خزنده، حدود 20 گونه آبزی و چهار گونه دوزیست وجود دارد، یعنی در مجموع استان دارای 422 گونه جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از گونه های جانوری موجود در استان حدود چهار گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند، افزود: سازمان جهانی حفاظت از طبیعت گونه های جانوری را طبقه بندی می کند که از لیست گونه هایی که در خطر انقراض قرار دارند می توان پلنگ ایرانی، اردک سر سفید، کرکس مصری و بالابان در استان را نام برد.

وی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری پنج منطقه حفاظت شده وجود دارد، همچنین یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش و سه منطقه شکار ممنوع نیز در این استان موجود است.

احمدی عنوان کرد: پلنگ ایرانی تقریبا در تمامی زیستگاه های طبیعی ایرانی قابل مشاهده است و نمی‎توان گفت محدود به منطقه خاصی است در چهارمحال و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کبک دری نماد حیات وحش جانوری چهارمحال و بختیاری

کبک دری نماد حیات وحش جانوری چهارمحال و بختیاری