مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-09اقتصادي

عراق جایگزینی برای گاز ایران پیدا می کند؟


هرچند که عراق درصدد کمک گرفتن از شرکتهای نفتی بین المللی برای جمع آوری گاز همراه نفت به منظور تامین نیرو و کاهش وابستگی به واردات گاز و برق ایران است اما طبق گفته کارشناسان این موضوع نیازمند ایجاد زیرساختهایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک پس از عربستان سعودی است، برای بیش از 90 درصد درآمد بودجه به فروش نفت وابسته است و برای کاهش وابستگی به واردات گاز از سوی آمریکا تحت فشار قرار دارد.

با وجود این که آمریکا از سال 2018 صادرات انرژی ایران را هدف تحریم قرار داد اما با صدور معافیتهایی، به عراق اجازه داد به واردات از ایران ادامه دهد اما هشدار داد اگر عراق در یافتن منابع دیگر سوخت و برق پیشرفتی نداشته باشد، این معافیتها را خاتمه خواهد داد.

شبکه برق عراق پس از سالها جنگ که نابودی زیرساخت حیاتی را به دنبال داشته است، ضعیف مانده و عرضه متناوب گاز و برق از سوی ایران به کمبود گسترده برق در عراق به خصوص در ماه های داغ تابستان منجر شده است.

قطعی های برق بارها باعث اعتراضات گسترده عراقی ها و در مواردی مسدود شدن راه های دسترسی به میادین نفتی از سوی آنها شده است.

عراق برای جذب شرکتهای چند ملیتی مانند زیمنس آلمان و جنرال الکتریک آمریکا برای بازسازی زیرساخت ویران شده این کشور تلاش کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق جایگزینی برای گاز ایران پیدا می کند؟

عراق جایگزینی برای گاز ایران پیدا می کند؟