مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 12:072022-02-09سياسي

منابع غنی در حوزه مطالعات تاریخ انقلاب در کتابخانه ملی


رییس گروه ایرانشناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از اینکه در حوزه مطالعات تاریخ انقلاب اسلامی در تالار ایرانشناسی کتابخانه ملی ایران کتاب های متعددی به زبان های مختلف وجود دارد گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ایرج عنایتی زاده، رییس گروه ایرانشناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منابع و آثاری که در حوزه ایرانشناسی چاپ و منتشر شد بیش از هرچیزی معطوف به مطالعات علوم سیاسی بوده است.

مطالعات ایرانشناسی را می توان به دو دوره قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تقسیم کرد؛ از سال 1357 به بعد با توجه به رخدادهای متعدد و ظهور و بروز تحولات سیاسی، رویکرد ایرانشناسان و مستشرقین در حوزه مطالعات ایرانشناسی در مقایسه با گذشته متفاوت شد.

عنایتی زاده در عین حال بیان کرد: هم اکنون بالغ بر 200 نسخه کتاب در کنار چندین عنوان پایان نامه با موضوعات جنگ ایران و عراق و مسائل مرتبط با آن در تالار ایرانشناسی و اسلام شناسی کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود که به لحاظ تنوع زبانی عمدتا این منابع به زبان انگلیسی هستند و در مرتبه های بعدی فراوانی منابع مربوط به زبان های فرانسوی، آلمانی، روسی و ایتالیایی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع غنی در حوزه مطالعات تاریخ انقلاب در کتابخانه ملی

منابع غنی در حوزه مطالعات تاریخ انقلاب در کتابخانه ملی