مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 13:172022-02-09فرهنگي

2 تئاتر تاجیک مهمان ویژه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر


دو گروه از تئاتر «ابوالقاسم لاهوتی» و «مهربان نظراف» از کشور تاجیکستان در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان مهمان ویژه حضور خواهند یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دو گروه از تئاتر دولتی ابوالقاسم لاهوتی شهر دوشنبه و مهربان نظروف شهر خاروغ تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر (14-26 بهمن) حضور یافته و نمایش فردوسی و لعل بدخشان را اجرا خواهند کرد.

حضور این دو گروه تئاتری تاجیک در جشنواره تئاتر فجر در راستای اجرای بند ششم بیانیه مشترک روسای جمهور ایران و تاجیکستان مبنی بر گسترش همکاری های فرهنگی میان دو کشور هم فرهنگ و هم زبان است که در 27 شهریور 1400 در شهر دوشنبه به امضا رسیده است.

قابل ذکر است که نمایش فردوسی به کارگردانی سلطان عثمانف و بر اساس داستان شاهنامه و رمان فردوسی اثر نویسنده مشهور فقید تاجیک ساتم اولوغ زاده تهیه شده و در سال 2019 برنده شاه جائزه جشنواره تئاترهای حرفه ای تاجیکستان شده است.

نمایش لعل بدخشان به موضوع اخلاق و معنویت اختصاص یافته است و در جشنواره پرستو 2021 موفق به دریافت مقام سوم شده بود.

  در چارچوب جشنواره بین المللی تئاتر فجر در 25 بهمن نشستی در راستای معرفی فرهنگ و هنر تاجیکستان، به خصوص هنر نمایشی و همچنین نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر تاجیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 تئاتر تاجیک مهمان ویژه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

2 تئاتر تاجیک مهمان ویژه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر