مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 13:472022-02-09بين الملل

بلینکن به استرالیا رفت/ فیجی شنبه میزبان وزیر خارجه آمریکا


وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) به استرالیا رفت تا با متحدان خود در منطقه هند - اقیانوسیه که نگران رشد چین هستد دیدار کرده و تعهد واشنگتن را - فارغ از تمرکز اخیرش بر مسئله اوکراین - به این منطقه نشان دهد.

- وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) به استرالیا رفت تا با متحدان خود در منطقه هند - اقیانوسیه که نگران رشد چین هستد دیدار کرده و تعهد واشنگتن را - فارغ از تمرکز اخیرش بر مسئله اوکراین - به این منطقه نشان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسات دو روزه گفت وگوی چهارجانبه امنیتی موسوم به کوآد با هدف تقویت همکاری با هند، استرالیا و ژاپن به عنوان سنگری در برابر رشد فزاینده اقتصادی و نظامی چین حضور خواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکا اذعان کرد - حتی حالا که برای شرکت در چهارمین اجلاس گفت وگوهای امنیتی چهارجانبه به استرالیا سفر کرده - احتمال حمله روسیه به اوکراین هنوز در اولویت های آمریکا قرار دارد.

با این حال، بلینکن تاکید کرد که علیرغم انحرافات قدرتمند بحران ها در خاورمیانه و اکنون اروپای شرقی در سال های اخیر، توجه واشنگتن به منطقه آسیا-اقیانوسیه در مواجهه با چالش چین هنوز برقرار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن به استرالیا رفت/ فیجی شنبه میزبان وزیر خارجه آمریکا

بلینکن به استرالیا رفت/ فیجی شنبه میزبان وزیر خارجه آمریکا