مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 14:022022-02-09اقتصادي

یارانه بنزین در ژاپن افزایش یافت


وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد یارانه بنزین برای توزیع کنندگان نفت از هفته آینده که از روز پنج شنبه آغاز می شود، به پنج ین در هر لیتر افزایش پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع دولتی آگاه پیشتر به رویترز اعلام کرده بودند ژاپن یارانه بنزین را برای هفته از 3.

7 ین به پنج ین در هر لیتر افزایش می دهد تا تاثیر افزایش قیمتهای سوخت را تعدیل کند.

تحت برنامه ای که در 27 ژانویه به اجرا گذاشته شد، اگر قیمت خرده فروشی بنزین از سقف 170 ین عبور کند، دولت ژاپن میزان یارانه را هر هفته تعیین می کند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر اول هیات دولت ژاپن روز جاری اعلام کرد: دولت قصد دارد روز پنج شنبه دیداری پیرامون افزایش قیمتهای نفت برگزار کند و در این دیدار، وزرا درباره کارآمدی تدابیری که دولت تاکنون اجرا کرده و اقدامات بیشتر برای محدود کردن افزایش قیمتها بحث و گفت و گو خواهند کرد.

ژاپن پیش از این در راستای اقدام هماهنگ با متحدانش و با هدف کنترل قیمتها، برنامه فروش نفت از ذخایر ملی خود را اعلام کرده بود.

این توافق غیرمعمول میان کشورهای مصرف کننده برای برداشت هماهنگ از ذخایر نفت استراتژیک با هدف مهار افزایش قیمت های انرژی پس از بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواست های مکرر آمریکا و کشورهای دیگر برای افزایش سریع تر تولید صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه بنزین در ژاپن افزایش یافت

یارانه بنزین در ژاپن افزایش یافت