مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 14:472022-02-09بين الملل

مخالفت جیبوتی با درخواست مصر برای اعمال فشار بر اتیوپی


منابع مصری از تلاش های قاهره برای فشار بر دولت اتیوپی جهت حضور بر سر میز مذاکرات در پرونده بحران سد النهضه قبل از مرحله سوم آب گیری آن در ماه ژوییه خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند، از جمله تحرکات قاهره برای حل بحران سد النهضه تلاش برای فشار بر دولت اتیوپی از طریق پرونده هایی است که به منافع آن در منطقه مربوط است.

این منابع اعلام کردند، سفر اسماعیل عمر جیله، رییس جمهور جیبوتی به قاهره در راستای تحرکات مصر برای اعمال فشار بر اتیوپی بود.

این منابع اعلام کردند، مسئولان مصری به جیبوتی پیشنهاد دادند که از موضع مصر حمایت کرده و بر اتیوپی برای بازگشت به میز مذاکرات فشار بیاورد.

به رغم توافق های اقتصادی که میان عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و رییس جمهور جیبوتی در قاهره امضا شد اما جیله اعلام نکرد که با خواسته مصر موافق است.

مصر از طریق این مسئله به دنبال تعطیل کردن تجارت اتیوپی تا زمانی است که آدیس آبابا خواسته های قاهره درباره توافق درخصوص سد را بپذیرد.

خواسته مصر شامل تعطیل کردن توافق هایی است که بین جیبوتی و اتیوپی درباره آن مذاکره صورت می گیرد.

رییس جمهور جیبوتی به همتای مصری خود اعلام کرد که تلاش می کند تا از روابط قبلی خود با مسئولان اتیوپی برای نزدیک کردن دیدگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت جیبوتی با درخواست مصر برای اعمال فشار بر اتیوپی

مخالفت جیبوتی با درخواست مصر برای اعمال فشار بر اتیوپی