مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 14:522022-02-09سياسي

لاریجانی: قانونگذاری فقط تصویب نیست به نفوذ در جامعه هم باید توجه داشت


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شروط انتخاب فرد صالح برای حکومت از نظر ابن سینا گفت: اولین ویژگی استقلال سیاسی فردی است که انتخاب می شود، - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شروط انتخاب فرد صالح برای حکومت از نظر ابن سینا گفت: اولین ویژگی استقلال سیاسی فردی است که انتخاب می شود، دوم عقل اصیل است، سوم اخلاق شریف است و چهارم تسلط به شریعت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی لاریجانی در ارتباط مجازی با همایش بین المللی انسان شناسی در حکمت ابن سینا در سخنانی با موضوع حکمرانی مطلوب اظهار کرد: برای پاسخ دادن به این پرسش که چرا ابن سینا که نظراتی درباره سیاست داشته است، کتابی مستقل درباره سیاست ندارد باید به متن شرایطی که او در آن زیست کرد رجوع کنیم.

در آن زمان شرایطی بود که ایران بزرگ تحت سیطره خلافت بغداد بود و شرایط خاصی از نظر سیاسی بر آن حاکم بود.

وی یادآور شد: از نظر فرهنگی و علمی آنطوری که مرحوم سعید نفیسی به خوبی بیان کرده اند در ایران تأملات علمی و کاوش های فرهنگی زیاد بود، برخی هم معتقدند به دلیل مبارزه منفی که با دستگاه خلافت می خواستند داشته باشند به آرای یونانیان و سایر اقوام می پرداختند.

لاریجانی افزود: از نظر اقتصادی هم چون ایران گذرگاه شرق و غرب محسوب می شد، به طور کلی ثروت ملی در سطح مطلوبی بود، اما از نظر سیاسی در وضع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاریجانی: قانونگذاری فقط تصویب نیست به نفوذ در جامعه هم باید توجه داشت

لاریجانی: قانونگذاری فقط تصویب نیست به نفوذ در جامعه هم باید توجه داشت