مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 15:022022-02-09سياسي

خاطرات سرباز فراری رژیم پهلوی / از هنگ قائمشهر تا پادگان دزفول در خط انقلاب


محمد علی نقی پور سرباز فراری رژیم پهلوی از لبیک سربازان به فرمان امام راحل در سال 1357 مبنی بر خالی کردن پادگان ها می گوید و عنوان می کند؛ در تهران مردم زیادی را در خیابان دیده بودیم که برای شناسایی نشدن سربازان موهای سرشان را تراشیده بودند.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ عمران اکبرنژاد در روزهای پرشور جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، دهه فجر یادآور تاریخ پر فراز و نشیب سرزمینی است که مردمانش گوش به فرمان امام راحل در صفوف مبارزاتی نقش آفرینی کردند؛ نقش هایی که بعد گذشت 43 از روزهای حماسه، پر شور جلوه می کند.

در روزهای خفقان و استبداد که خروش مردمی به جوش آمد، فریاد آزادی خواهی در سراسر ایران، پایه های رژیم پهلوی را به لرزه درآورد و با گسستن پیله های در هم تنیده، پروانه پیروزی در آسمان وطن به پرواز درآمد.

دستور خروج سربازان و درجه داران از پادگان ها در آن روزها هر کسی تلاش می کرد نقشی در مبارزه داشته و گوش به فرمان امام راحل باشد.

یکی از تدابیر امام خمینی(ره) برای جلوگیری از رویارویی مردم و ارتش، دستور خروج سربازان و درجه داران از پادگان ها بود که در مدت کوتاهی، مورد استقبال قرار گرفت و دسته دسته نیروهای مسلح و سربازان به مردم پیوستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات سرباز فراری رژیم پهلوی / از هنگ قائمشهر تا پادگان دزفول در خط انقلاب

خاطرات سرباز فراری رژیم پهلوی / از هنگ قائمشهر تا پادگان دزفول در خط انقلاب