مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 17:572022-02-09دانش

لیزر سواری تا مریخ!


آیا لیزر می تواند یک فضاپیما را به مریخ بفرستد؟ این یک ماموریت پیشنهادی از سوی گروهی در دانشگاه مک گیل است که برای پاسخگویی به درخواست ناسا طراحی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، این لیزر که آرایه ای به پهنای 10 متر روی زمین است، پلاسمای هیدروژن را در محفظه ای پشت فضاپیما گرم می کند و نیروی پیشرانشی از گاز هیدروژن ایجاد می کند و فضاپیما را تنها در 45 روز به مریخ می فرستد.

پس از رسیدن به این سیاره، در جو مریخ متوقف می شود و محموله ها را به انسان های مریخ نشین می رساند و شاید حتی روزی بتواند انسان ها را به مریخ ببرد.

در سال 2018 ناسا مهندسان را به چالش کشید تا ماموریتی برای رساندن دست کم 1000 کیلوگرم محموله در کمتر از 45 روز به مریخ و همچنین انجام سفرهای طولانی تر به اعماق فضا و خارج از منظومه شمسی طراحی کنند.

ناسا به دنبال کوتاه کردن زمان سفرهایی فضایی است تا روزی محموله ها و انسان ها را با حداقل زمان قرار گرفتن در معرض پرتوهای مخرب کیهانی و طوفان های خورشیدی به مریخ بفرستد.

شرکت اسپیس ایکس به مدیرعاملی ایلان ماسک پیش بینی می کند که سفر انسان به مریخ با موشک های این شرکت شش ماه به طول بیانجامد.

طرح مفهومی مک گیل که پیشران حرارتی-لیزری(laser-thermal propulsion) نامیده می شود متکی بر آرایه ای از لیزرهای مادون قرمز در زمین است که قطری برابر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیزر سواری تا مریخ!

لیزر سواری تا مریخ!