مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 19:472022-02-09اقتصادي

سرمایه گذاری در خراسان رضوی مبتنی بر اولویت ها نیست


مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: علت رکود بخشی از واحدهای تولیدی عدم بررسی دقیق برای سوددهی طرح حوزه سرمایه گذاری است.

- محمدرضا اورانی در حاشیه آیین افتتاح پروژه های عمرانی جهاد کشاورزی شهرستان قوچان با اشاره به افتتاح کارخانه خوراک آبزیان در این شهرستان عنوان کرد: در استان خراسان رضوی بالغ بر 13 هزار تن ماهیان سردابی و گرمابی تولید می شود که خوراک این واحدهای پرورشی از استان چهار محال و بختیاری می آمد.

این در حالی است که فعالیت تعداد 88 کارخانه خوراک دام و طیور در استان نشان دهنده این است که برای سرمایه گذاری اولویت ها را رعایت نمی کنیم.

وی افزود: در استان خراسان رضوی 108 واحد لبنی با ظرفیت سه میلیون و 500 هزار تن شیر خام فعال است، در حالی که میزان تولیدات شیر در استان یک میلیون و 160 هزار تن است؛ یعنی روزانه 3200 تن شیر تولید می شود که هزار تن آن به پنیر پیتزا تبدیل می شود و هزار تن دیگر نیز به کارخانه های لبنی می رود.

500 تن از این شیر نیز برای تازه خوری مصرف شده و 500 تن هم به لبنیات سنتی تخصیص می یابد.

200 تن از این شیر نیز از استان خارج می شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید در استان برای جمعیت یک میلیونی دام سنگین سرمایه گذاری شود تا همه واحدهای لبنی فعال باشد، گفت: کل مصرف آرد استان 720 هزار تن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری در خراسان رضوی مبتنی بر اولویت ها نیست

سرمایه گذاری در خراسان رضوی مبتنی بر اولویت ها نیست