مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 20:272022-02-09حوادث

کشف 112 قلم شی عتیقه در سیاهکل/ متهم 39 ساله دستگیر شد


فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کشف 112 قلم شی عتیقه در شهرستان سیاهکل، گفت: متهم 39 ساله دستگیر شد.

- ، سردار عزیزاله ملکی گفت: مأموران فرماندهی انتظامی سیاهکل در راستای برخورد با سودجویانی که برای رسیدن به منافع مالی خود اقدام به تاراج اموال تاریخی و آثار باستانی می کنند با اقدامات فنی و تحقیقات میدانی از وجود تعدادی عتیقه داخل منزل فردی در این شهرستان مطلع شدند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به حضور نامحسوس پلیس در اطراف محل شناسایی شده، افزود: پس از اطمینان از حضور متهم مأموران انتظامی با هماهنگی قضایی وارد منزل این فرد شدند.

وی از کشف 112 قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان شامل 103 سکه، 3 کاسه، 3 جام، یک مجسمه فلزی، یک ظرف و یک کاسه تزیینی در بازرسی از منزل متهم خبر داد و گفت: متهم 39 ساله این پرونده نیز دستگیر و پس از معرفی به مرجع قضایی، روانه زندان شد.

سردار ملکی به تحویل اشیای کشف شده به میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: بنا بر اظهارت کارشناسان مربوطه ارزش این اقلام بیش از 30 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد و پلیس قاطعانه با هرگونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گران بهای ملت ایران حفاظت و حراست می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 112 قلم شی عتیقه در سیاهکل/ متهم 39 ساله دستگیر شد

کشف 112 قلم شی عتیقه در سیاهکل/ متهم 39 ساله دستگیر شد