مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 04:372022-02-10پزشكي

گلبرگ گل محمدی، قاتل میکروب های دهانی


فعالیت باکتری ها و قارچ ها در محوطه دهانی، اثرات نامطلوب فراوانی نظیر پوسیدگی دندان ها، بوی بد دهان و بروز عفونت های خاص دارد.

محققان برای رهایی از این مشکل، - سه ماده طبیعی مختلف را آزموده و عصاره گل محمدی را به عنوان بهترین راه طبیعی مبارزه بین آن ها، توصیه کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رغم پیشرفت های علم پزشکی، پاتوژن های میکروبی همچنان عامل موارد متعدد ابتلا به بیماری های عفونی و مرگ ومیر بشر هستند.

ضمن این که گسترش روزافزون پدیده مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک های موجود، کماکان مورد توجه بوده و محققین را به دنبال یافتن داروهایی با اثرات ضد میکروبی در بین ترکیبات طبیعی به ویژه ترکیبات حاصل از گیاهان سوق داده است.

بیماری های لثه و پوسیدگی دندان از بیماری های شایع دهانی بوده که 80 درصد افراد را درگیر نموده و هزینه و وقت زیادی را به خود اختصاص می دهند.

به طور کلی چهار عامل اصلی میکروب ها، مواد قندی، مقاومت شخص و دندان و زمان در ایجاد پوسیدگی دندان نقش دارند.

به گفته متخصصان، شواهد مربوط به نقش باکتری های پاتوژن به ویژه استرپتوکوکوس ها در شروع ایجاد پوسیدگی دندانی، روز به روز در حال افزایش است.

باکتری های استرپتوکوکوس موتانس قادر به تولید مقادیر زیادی اسید بوده و تحمل بالایی نسبت به محیط اسیدی دارند و احتمالاً ارگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلبرگ گل محمدی، قاتل میکروب های دهانی

گلبرگ گل محمدی، قاتل میکروب های دهانی