مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 06:422022-02-10پزشكي

چرایی عدم توزیع اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشتی


معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص توقف توزیع اقلام پیشگیری از بارداری در شبکه بهداشتی درمانی، توضیحاتی ارائه داد.

- ، کمال حیدری اظهار داشت: طبق قانون تنظیم خانواده مصوب سال 1372 شبکه های بهداشتی در سراسر کشور موظف شدند تا داروها و اقلام پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان یا یارانه ای در اختیار زنان قرار دهند و حتی برای این منظور آنان را تشویق کنند.

وی افزود: حتی جراحی عقیم سازی دائمی زنان و مردان تحت عنوان عمل وازکتومی و توبکتومی در شبکه بهداشتی درمانی به صورت رایگان انجام می شد تا مردم را به عقیم سازی تشویق کنند.

نتیجه چنین اقداماتی هم شرایط کنونی جامعه و از دست رفتن نمای جوانی جمعیت و رسیدن آمار رشد جمعیت به نزدیک شش دهم درصد است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در قانون جوانی جمعیت تلاش شده تا این رویکرد تشویقی به پیشگیری از بارداری و یا عقیم سازی متوقف شود.

به همین خاطر و در راستای سیاست های جمعیتی، از این پس اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری و کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آنها در شبکه بهداشتی درمانی به صورت رایگان، توزیع نمی شود.

حیدری گفت: با عنایت به نقش درمانی برخی از این داروها یا اقلام، دست پزشکان برای تجویز آنها باز گذاشته شده و افراد با داشتن مجوز از سوی پزشک می توانند این اقلام و داروها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی عدم توزیع اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشتی

چرایی عدم توزیع اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشتی