مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 12:322022-02-10بين الملل

نگرانی سازمان های حقوق بشری از وضع محدودیت ها در «بدخشان» تاجیکستان


ائتلاف سازمان های اجتماعی ضد شکنجه و مشارکت بین المللی برای حقوق بشر طی اظهاراتی از بازداشت یکی از رهبران غیر رسمی جوانان بدخشان و قطع اینترنت در این منطقه اظهار نگرانی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ائتلاف سازمان های اجتماعی ضد شکنجه و مشارکت بین المللی برای حقوق بشر (IPHR)  طی اظهاراتی از بازداشت امر الاوت شاه اف ، رهبر غیر رسمی جوانان بدخشان و قطع اینترنت در این منطقه اظهار نگرانی کرده است.

سازمان های حامی حقوق بشر اظهار نگرانی کرده اند که الاوت شاه اف بعد از دستگیری در روسیه و استرداد به تاجیکستان، ممکن است با خطر شکنجه و بدرفتاری، محاکمه غیرعادلانه و سایر موارد نقض حقوق بشر مواجه شود.

دیدبان حقوق بشر نیز در بیانیه ای از مقامات تاجیکستان خواسته است که دسترسی به اینترنت در استان بدخشان را فورا برقرار و پرونده الاوت شاه اف را عادلانه تحقیق و محل بازداشت وی را اعلام و دسترسی وی به وکیل مدافع را فراهم کنند.

این سازمان حامی حقوق بشر همچنین بیان کرده است که قطع ارتباطات در استان خودمختار بدخشان نه تنها حق آزادی بیان را نقض، بلکه زندگی را برای کلیه مردم دشوار و حتی خطرناک می کند.

تاکنون مقامات تاجیک نسبت به موضع گیری های سازمان های حامی حقوق بشر واکنشی نشان نداده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی سازمان های حقوق بشری از وضع محدودیت ها در «بدخشان» تاجیکستان

نگرانی سازمان های حقوق بشری از وضع محدودیت ها در «بدخشان» تاجیکستان