مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 19:272022-02-10دانش

بزرگترین شبیه سازی رایانه ای که نحوه تکامل جهان را به نمایش می گذارد


یک گروه بین المللی از دانشمندان موفق شده اند تا با کمک یک ابررایانه، بزرگترین و دقیق ترین شبیه سازی را در مورد نحوه تکامل جهان ارائه دهند.

- یک گروه بین المللی از دانشمندان موفق شده اند تا با کمک یک ابررایانه، بزرگترین و دقیق ترین شبیه سازی را در مورد نحوه تکامل جهان ارائه دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، بزرگترین و دقیق ترین شبیه سازی رایانه ای جهان که تکامل کیهان را از زمان انفجار بزرگ نشان می دهد، توسط یک گروه بین المللی از دانشمندان ابداع شده است.

این شبیه سازی سه بعدی که در دانشگاه دورام (Durham University) انگلستان ابداع شده است، محل قرار گرفتن و ویژگی های کهکشان های گروه محلی (local group) را به درستی نشان می دهد.

این شبیه سازی با استفاده از یک ابررایانه طراحی شده است تا رویدادهای جهان پس از انفجار بزرگ را منعکس کند.

کارلوس فرنک (Carlos Frenk)، استاد دانشگاه دورام و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این شبیه سازی، به ستاره شناسان کمک خواهد کرد تا به همان راحتی که می توانند به اکتشاف در سیاره زمین بپردازند، همسایگان کیهانی ما را نیز بررسی کنند.

به گفته این گروه پژوهشی، این شبیه سازی به قدری با مدل استاندارد جهانی مطابقت دارد که می تواند اطلاعاتی را به شواهد مبنی بر وجود ماده تاریک سرد (CDM) اضافه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین شبیه سازی رایانه ای که نحوه تکامل جهان را به نمایش می گذارد

بزرگترین شبیه سازی رایانه ای که نحوه تکامل جهان را به نمایش می گذارد