مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 07:472022-02-11اقتصادي

4 پیشنهاد برای رشد مجدد صادرات خدمات فنی و مهندسی/ضرورت حمایتِ صندوق ضمانت صادرات


نایب رییس کمیسیون احداث، خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران گفت: ضرورت دارد صندوق ضمانت صادرات مطابق اساسنامه و آیین نامه ­ها، ریسک صادرات خدمات فنی و مهندسی را پوشش دهد و بانک توسعه صادرات نیز به وظایف حمایتی خود به درستی عمل کند.

- سادینا آبایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره سیر صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور، بیان کرد: حدود سه دهه پیش با بالا رفتن توان مهندسی کشور نسبت به نیاز داخلی، دولتمردان به این باور رسیدند که باید صادراتی در حوزه هایی نظیر راه و ساختمان، نیروگاه سازی، خطوط انتقال آب، نفت، گاز، پروژه های نفتی و پالایشگاهی، سدسازی، فناوری اطلاعات و غیره را نیز به رسمیت بشناسند و حتی برای آن مشوق در نظر بگیرند.

  وی افزود: این مهم موجب شد که حاکمیت ظرفیت صادرات سالانه 25 میلیارد دلاری برای خدمات فنی و مهندسی قائل شود، ظرفیتی که علاوه بر توسعه حوزه کالایی، قادر به اشتغال زایی، رشد اقتصادی و بهبود تراز تجاری برای کشور باشد.

  * نزولی شدن صادرات خدمات فنی و مهندسی بعد از رکورد سال 1390 نایب رییس کمیسیون احداث، خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران بیان داشت: بر این اساس رشد سالانه نزدیک به 40 درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی که گفته می­ شد می­ تواند جایگزینی شایسته برای نفت و مسیری امن برای خلاص شدن دخل و خرج ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 پیشنهاد برای رشد مجدد صادرات خدمات فنی و مهندسی/ضرورت حمایتِ صندوق ضمانت صادرات

4 پیشنهاد برای رشد مجدد صادرات خدمات فنی و مهندسی/ضرورت حمایتِ صندوق ضمانت صادرات